Παραποιημένες ειδήσεις (fake news) : ο μετασχηματισμός της προπαγάνδας στην κοινωνία της ενημέρωσης /

Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει ένα σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί σήμερα τον δημοσιογραφικό, πολιτικό και ακαδημαϊκό κόσμο, διεθνώς: τις παραποιημένες ειδήσεις (fake news), τις οποίες όμως διαχωρίζει από τις ψευδείς. Αν και τέτοιες ειδήσεις συναντάμε από τις απαρχές του Τύπου, στις μέρες μας αποτε...

Πλήρης περιγραφή

Πρώτος συγγραφέας: Πλειός, Γιώργος, 1959-
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Αθήνα :, Gutenberg, , 2021.
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
LEADER 05033nam a2200349 a 4500
001 97835
003 GrThPMO
005 20250118014919.0
008 210729s2021 a b 000 0 gre|c
020 |a 9789600122374 
040 |a DAPL  |c DAPL  |d GrThPMO 
050 1 4 |a PN4784.F27  |b P54 2021 
082 |2 22  |a 303.375 Πλε 
099 |a PN4784.F27P54 2021 
100 1 |a Πλειός, Γιώργος,  |d 1959-  |9 53479 
245 1 0 |a Παραποιημένες ειδήσεις (fake news) :   |b ο μετασχηματισμός της προπαγάνδας στην κοινωνία της ενημέρωσης /   |c Γιώργος Πλειός. 
260 |a Αθήνα :   |b Gutenberg,   |c 2021. 
300 |a 510 σ. :   |b εικ. ;   |c 25 εκ. 
504 |a Βιβλιογραφία : σ. [445]-510. 
505 |a Πρόλογος - - Εισαγωγή - - Προοίμιο - - Παραποιημένες ειδήσεις (fake news): μια μορφή ψευδεπίιγραφων/απομιμητικών ειδήσεων - - Οι παραποιημένες ειδήσεις ως κοινωνική διαδικασία - - Η δομή της είδησης ως πηγή των παραποιημένων ειδήσεων - - Ο ρόλος του μέσου και του τρόπου επικοινωνίας στην ανάδυση των παραποιημένων ειδήσεων ως κοινωνικού φαινομένου - - Ιδεολογία, αφηγηματική δομή και παραποιημένες ειδήσεις - - Πολιτική, οικονομία και παραποιημένες ειδήσεις - - Τυπολογία των παραποιημένων ειδήσεων - - Η αντιμετώπιση των παραποιημένων ειδήσεων - - Βιβλιογραφία. 
520 |a Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει ένα σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί σήμερα τον δημοσιογραφικό, πολιτικό και ακαδημαϊκό κόσμο, διεθνώς: τις παραποιημένες ειδήσεις (fake news), τις οποίες όμως διαχωρίζει από τις ψευδείς. Αν και τέτοιες ειδήσεις συναντάμε από τις απαρχές του Τύπου, στις μέρες μας αποτελούν πλέον ένα σύνθετο επικοινωνιακό, πολιτικό και οικονομικό φαινόμενο. Παρατηρείται στις «κοινωνίες της ενημέρωσης», στις οποίες κυριαρχούν τα (νέα) Μέσα και οι ειδήσεις, όταν πλέον δεν παρουσιάζονται τα γεγονότα υπό το πρίσμα κάποιων απόψεων, όπως ταιριάζει στη δημοσιογραφία, αλλά προβάλλονται απόψεις με τη μορφή γεγονότων, όπως ταιριάζει στην προπαγάνδα. Στις κοινωνίες αυτές η πολιτική προπαγάνδα, η διαφήμιση, ο προσηλυτισμός κ.ά. μορφές προπαγανδιστικού Λόγου ενδύονται το ένδυμα ίσως της πλέον δημοφιλούς μορφής πληροφορίας, προκειμένου να επικρατήσουν. Ο εν λόγω μετασχηματισμός της δομής των ειδήσεων συντελείται όταν λαμβάνουν χώρα σημαντικές αλλαγές στο κοινωνικό περιβάλλον, όπως η ανάδυση ενός νέου τρόπου επικοινωνίας, η μετάβαση από τις ταξικο-κεντρικές στις πολιτισμικές ιδεολογίες, η επικράτηση υβριδικών αφηγηματικών σχημάτων στις ειδήσεις, η επίταση της πολιτικής πόλωσης διεθνώς και στο εσωτερικό και η νεοφιλελεύθερης κοπής δικτατορία των κλικ (εμπορευματοποίηση και ανταγωνισμός) στον τομέα της ενημέρωσης.  
650 0 |a Fake news.  |9 194048 
650 4 |a Ψευδείς ειδήσεις.  |9 194082 
650 0 |a Mass media and propaganda.  |9 71571 
650 4 |a Μέσα μαζικής επικοινωνίας και προπαγάνδα.  |9 194321 
650 0 |a Journalism.  |9 3073 
650 4 |a Δημοσιογραφία.  |9 3074 
650 0 |a Mass media  |x Social aspects.  |9 887 
650 4 |a Μέσα μαζικής επικοινωνίας  |x Κοινωνική θεώρηση.  |9 3060 
942 |2 ddc  |h 303.375 Πλε  |0 2  |6 303_375000000000000_ΠΛΕ 
952 |0 0  |1 0  |2 lcc  |4 0  |6 PN4784 F27 P54 02021  |7 0  |8 MC  |9 186026  |a BIB  |b BIB  |c Stack Room A  |d 2022-05-11  |e 44  |g 0.00  |l 2  |m 6  |o PN4784.F27P54 2021  |p 0013153128  |r 2024-07-03 00:00:00  |s 2022-11-10  |t 1  |v 26.00  |w 2022-05-11  |y BOOKS 
999 |d 97835