Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.

Πρώτος συγγραφέας: Θεοδοσοπούλου, Ελένη
Επόπτης Καθηγητής: Μιχαήλ, Δημήτριος
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15456
id dspace-2159-15456
recordtype dspace
spelling dspace-2159-154562015-11-24T13:32:14Z Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης. Θεοδοσοπούλου, Ελένη Μιχαήλ, Δημήτριος Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Παρακίνηση Παρακίνηση εργαζομένων Θεωρίες παρακίνησης Ρόλος του ηγέτη Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης Η μεγαλύτερη πρόκληση των ηγετών μιας επιχείρησης είναι να καταφέρουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν στη διάθεση τους, υλοποιώντας όχι μόνο τους στόχους της επιχείρησης, αλλά και τους προσωπικούς στόχους του κάθε εργαζόμενου χωριστά. (Skemp-Arlt,2007). Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή των ηγετών διαδραματίζει η παρακίνηση. Η παρακίνηση ενεργοποιεί τους εργαζόμενους και τους κρατάει σε εγρήγορση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές μορφές παρακίνησης και καθεμιά λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο. Χρέος του καλού ηγέτη είναι να εντοπίσει τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου και να προσδιορίσει τη μορφή της παρακίνησης που θα εφαρμόσει προκειμένου να βοηθήσει τον εργαζόμενο να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνάμεις του, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες του και να πετύχει τους στόχους του. (Brenner,2007). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τη σημασία της παρακίνησης και τις μεθόδους – τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει ένας ηγέτης, ώστε να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους που έχει στη διάθεση του. Στην πρώτη ενότητα αναλύεται η έννοια της παρακίνησης και γίνεται αναφορά στον τρόπο που λειτουργεί η παρακίνηση στον εργασιακό χώρο. Στο τέλος της πρώτης ενότητας περιγράφεται η διαδικασία της παρακίνησης. Στη δεύτερη ενότητα γίνεται αναφορά στις θεωρίες της παρακίνησης. Οι θεωρίες διακρίνονται σε θεωρίες περιεχομένου και θεωρίες διαδικασιών. Αναλυτικά παρουσιάζονται οι θεωρίες των Maslow, Herzberg, McClelland, McGregor, Porter και Lawler, Adams και Locke. Στην τρίτη ενότητα αναλύεται ο ρόλος του ηγέτη στον εργασιακό χώρο και γίνεται αναφορά στις μορφές ηγεσίας. Στο τέλος της ενότητας παρουσιάζονται οι μέθοδοι και οι τεχνικές που μπορεί να υιοθετήσει ένας ηγέτης προκειμένου να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους του. Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται τρεις μελέτες περίπτωσης που συνοψίζουν και επισφραγίζουν όσα αναλύονται στις προηγούμενες ενότητες. Αναλυτικά, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Tesco, μιας επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων (Enterprise – Rent- A – Car) και μιας βρετανικής αλυσίδας παμπ (A.J.D Wetherspoon). Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013. 2013-03-07T15:08:23Z 2013-03-07T15:08:23Z 2013-03-07T15:08:23Z 2013 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15456 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Παρακίνηση
Παρακίνηση εργαζομένων
Θεωρίες παρακίνησης
Ρόλος του ηγέτη
Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης
spellingShingle Παρακίνηση
Παρακίνηση εργαζομένων
Θεωρίες παρακίνησης
Ρόλος του ηγέτη
Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης
Θεοδοσοπούλου, Ελένη
Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
abstract Η μεγαλύτερη πρόκληση των ηγετών μιας επιχείρησης είναι να καταφέρουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν στη διάθεση τους, υλοποιώντας όχι μόνο τους στόχους της επιχείρησης, αλλά και τους προσωπικούς στόχους του κάθε εργαζόμενου χωριστά. (Skemp-Arlt,2007). Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή των ηγετών διαδραματίζει η παρακίνηση. Η παρακίνηση ενεργοποιεί τους εργαζόμενους και τους κρατάει σε εγρήγορση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές μορφές παρακίνησης και καθεμιά λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο. Χρέος του καλού ηγέτη είναι να εντοπίσει τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου και να προσδιορίσει τη μορφή της παρακίνησης που θα εφαρμόσει προκειμένου να βοηθήσει τον εργαζόμενο να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνάμεις του, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες του και να πετύχει τους στόχους του. (Brenner,2007). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τη σημασία της παρακίνησης και τις μεθόδους – τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει ένας ηγέτης, ώστε να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους που έχει στη διάθεση του. Στην πρώτη ενότητα αναλύεται η έννοια της παρακίνησης και γίνεται αναφορά στον τρόπο που λειτουργεί η παρακίνηση στον εργασιακό χώρο. Στο τέλος της πρώτης ενότητας περιγράφεται η διαδικασία της παρακίνησης. Στη δεύτερη ενότητα γίνεται αναφορά στις θεωρίες της παρακίνησης. Οι θεωρίες διακρίνονται σε θεωρίες περιεχομένου και θεωρίες διαδικασιών. Αναλυτικά παρουσιάζονται οι θεωρίες των Maslow, Herzberg, McClelland, McGregor, Porter και Lawler, Adams και Locke. Στην τρίτη ενότητα αναλύεται ο ρόλος του ηγέτη στον εργασιακό χώρο και γίνεται αναφορά στις μορφές ηγεσίας. Στο τέλος της ενότητας παρουσιάζονται οι μέθοδοι και οι τεχνικές που μπορεί να υιοθετήσει ένας ηγέτης προκειμένου να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους του. Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται τρεις μελέτες περίπτωσης που συνοψίζουν και επισφραγίζουν όσα αναλύονται στις προηγούμενες ενότητες. Αναλυτικά, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Tesco, μιας επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων (Enterprise – Rent- A – Car) και μιας βρετανικής αλυσίδας παμπ (A.J.D Wetherspoon).
advisor Μιχαήλ, Δημήτριος
format Electronic Thesis or Dissertation
author Θεοδοσοπούλου, Ελένη
author-letter Θεοδοσοπούλου, Ελένη
department Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
title Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
title_short Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
title_full Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
title_fullStr Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
title_full_unstemmed Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
title_sort Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
publishDate 2013
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15456
_version_ 1820205708266700800
score 12,4609995