Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.

Πρώτος συγγραφέας: Παπασελέκας, Νικόλαος
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Δημήτριος Λ.
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2013
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15910
id dspace-2159-15910
recordtype dspace
spelling dspace-2159-159102015-11-24T13:32:17Z Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Παπασελέκας, Νικόλαος Παπαδόπουλος, Δημήτριος Λ. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων Μικρομεσαίες επιχειρήσεις Παγκοσμιοποίηση Στρατηγικό μάνατζμεντ Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των στρατηγικών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των παγκοσμιοποιημένων αγορών, σχετικά με τις προοπτικές και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Στόχος της εργασίας είναι καταρχήν, η αποτύπωση των στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, προκειμένου να διασφαλίσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επιτυχία στον εθνικό και διεθνή επιχειρηματικό στίβο. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και χωρίζεται σε δύο μέρη : α) στη θεωρητική προσέγγιση των στρατηγικών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε μία εποχή που η παγκοσμιοποίηση έχει εισχωρήσει κατά πολύ μέσα στη ζωή μας και β) επιχειρείται η διαμόρφωση επίτευξης στρατηγικών, στο πλαίσιο της ελληνικής πραγματικότητας, για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους και την υλοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την έξοδο από την οικονομική κρίση. Αρχικά γίνεται μια αναφορά για την έννοια και το μύθο της παγκοσμιοποίησης. Επίσης, γίνεται μία ιστορική αναδρομή στο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, τις ευκαιρίες και τις απειλές που παρουσιάζει «στη ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς, και η ηθική και εταιρική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της έννοιας και της σημασίας της στρατηγικής, των βασικών θεωρήσεών της, του μοντέλου του στρατηγικού μάνατζμεντ, της αναγκαιότητας του στρατηγικού σχεδιασμού, της αποστολής και του οράματος της επιχείρησης και της σημαντικότητας της στρατηγικής κατεύθυνσης κάθε οργανισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στην εκτίμηση του εξωτερικού περιβάλλοντος το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ανάλυση PESTEL. Στην εκτίμηση του εσωτερικού περιβάλλοντος συνεισφέρουν το υπόδειγμα Porter, η αλυσίδα αξίας και η θεωρία των πόρων και ικανοτήτων της επιχείρησης. Επίσης, παρουσιάζεται η ιεράρχηση στρατηγικών και ορισμένες εναλλακτικές στρατηγικές επιχειρήσεων σε θεωρητική προσέγγιση από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο επιχειρούνται ενδεδειγμένες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να καταφέρουν να εξέλθουν από το φαύλο κύκλο της οικονομικής κρίσης σε περίοδο παγκοσμιοποίησης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συμπερασματικών σχολίων. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013. 2013-12-09T08:46:41Z 2013-12-09T08:46:41Z 2013-12-09T08:46:41Z 2013 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15910 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Παγκοσμιοποίηση
Στρατηγικό μάνατζμεντ
spellingShingle Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Παγκοσμιοποίηση
Στρατηγικό μάνατζμεντ
Παπασελέκας, Νικόλαος
Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των στρατηγικών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των παγκοσμιοποιημένων αγορών, σχετικά με τις προοπτικές και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Στόχος της εργασίας είναι καταρχήν, η αποτύπωση των στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, προκειμένου να διασφαλίσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επιτυχία στον εθνικό και διεθνή επιχειρηματικό στίβο. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και χωρίζεται σε δύο μέρη : α) στη θεωρητική προσέγγιση των στρατηγικών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε μία εποχή που η παγκοσμιοποίηση έχει εισχωρήσει κατά πολύ μέσα στη ζωή μας και β) επιχειρείται η διαμόρφωση επίτευξης στρατηγικών, στο πλαίσιο της ελληνικής πραγματικότητας, για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους και την υλοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την έξοδο από την οικονομική κρίση. Αρχικά γίνεται μια αναφορά για την έννοια και το μύθο της παγκοσμιοποίησης. Επίσης, γίνεται μία ιστορική αναδρομή στο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, τις ευκαιρίες και τις απειλές που παρουσιάζει «στη ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς, και η ηθική και εταιρική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της έννοιας και της σημασίας της στρατηγικής, των βασικών θεωρήσεών της, του μοντέλου του στρατηγικού μάνατζμεντ, της αναγκαιότητας του στρατηγικού σχεδιασμού, της αποστολής και του οράματος της επιχείρησης και της σημαντικότητας της στρατηγικής κατεύθυνσης κάθε οργανισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στην εκτίμηση του εξωτερικού περιβάλλοντος το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ανάλυση PESTEL. Στην εκτίμηση του εσωτερικού περιβάλλοντος συνεισφέρουν το υπόδειγμα Porter, η αλυσίδα αξίας και η θεωρία των πόρων και ικανοτήτων της επιχείρησης. Επίσης, παρουσιάζεται η ιεράρχηση στρατηγικών και ορισμένες εναλλακτικές στρατηγικές επιχειρήσεων σε θεωρητική προσέγγιση από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο επιχειρούνται ενδεδειγμένες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να καταφέρουν να εξέλθουν από το φαύλο κύκλο της οικονομικής κρίσης σε περίοδο παγκοσμιοποίησης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συμπερασματικών σχολίων.
advisor Παπαδόπουλος, Δημήτριος Λ.
format Electronic Thesis or Dissertation
author Παπασελέκας, Νικόλαος
author-letter Παπασελέκας, Νικόλαος
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων
title Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
title_short Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
title_full Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
title_fullStr Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
title_full_unstemmed Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
title_sort Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2013
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15910
_version_ 1828233886727929856
score 13,072961