Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Πρώτος συγγραφέας: | Ναούμη, Παρασκευή |
---|---|
Επόπτης Καθηγητής: | Γουδήρας, Δημήτριος |
Μορφή: | Electronic Thesis or Dissertation |
Γλώσσα: | Greek |
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,
2013
|
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής |
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά: | |
Διαθέσιμο Online: |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944 |
id |
dspace-2159-15944 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
dspace-2159-159442015-11-24T13:32:17Z Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ναούμη, Παρασκευή Γουδήρας, Δημήτριος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Πρώτη ανάγνωση και γραφή Μαθησιακές δυσκολίες Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής Αρκετοί μαθητές 20%-30% αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την επίδοσή τους (Kaplan & Sadock,1985; Markovitis & Tzouriadou, 1991; Sarkees, Wircenski& Scott, 2003, Barmbas et.al., 2006). Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες - περίπου 80% - (Padeliadou, 2004; Kavale & Fornees, 2000, Padeliadou & Botsas, 2007) αντιμετωπίζει προβλήματα αποκωδικοποίησης, αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης. Πολλές μέθοδοι Πρώτης ανάγνωσης και Γραφής αναπτύχθηκαν για μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις ίδιες ή διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης στους μαθητές τους; Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τις μεθόδους και τις στρατηγικές τις οποίες χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 148 εκπαιδευτικοί του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (99 εκπ/κοί Γενικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξεων και 49 εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής σε Τμήματα Ένταξης) κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν πολύ περισσότερες μεθόδους και πιο συχνά συγκρινόμενοι με τους εκπ/κούς Γενικής Αγωγής. Ειδικά οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν σε σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό την φωνολογική, τη συλλαβική, την ολιστική και τη συνθετική μέθοδο γραφής και ανάγνωσης. Επίσης η έρευνα κατέδειξε τις μεγάλες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπ/κών Γενικής Αγωγής στα θέματα ειδικής αγωγής. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013. 2014-02-05T14:00:28Z 2014-02-05T14:00:28Z 2014-02-05T14:00:28Z 2013 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
institution |
University of Macedonia |
collection |
DSpace collection |
language |
Greek |
topic |
Πρώτη ανάγνωση και γραφή Μαθησιακές δυσκολίες Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής |
spellingShingle |
Πρώτη ανάγνωση και γραφή Μαθησιακές δυσκολίες Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής Ναούμη, Παρασκευή Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
description |
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013. |
abstract |
Αρκετοί μαθητές 20%-30% αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την επίδοσή τους (Kaplan & Sadock,1985; Markovitis & Tzouriadou, 1991; Sarkees, Wircenski& Scott, 2003, Barmbas et.al., 2006). Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες - περίπου 80% - (Padeliadou, 2004; Kavale & Fornees, 2000, Padeliadou & Botsas, 2007) αντιμετωπίζει προβλήματα αποκωδικοποίησης, αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης. Πολλές μέθοδοι Πρώτης ανάγνωσης και Γραφής αναπτύχθηκαν για μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις ίδιες ή διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης στους μαθητές τους; Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τις μεθόδους και τις στρατηγικές τις οποίες χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 148 εκπαιδευτικοί του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (99 εκπ/κοί Γενικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξεων και 49 εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής σε Τμήματα Ένταξης) κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν πολύ περισσότερες μεθόδους και πιο συχνά συγκρινόμενοι με τους εκπ/κούς Γενικής Αγωγής. Ειδικά οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν σε σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό την φωνολογική, τη συλλαβική, την ολιστική και τη συνθετική μέθοδο γραφής και ανάγνωσης. Επίσης η έρευνα κατέδειξε τις μεγάλες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπ/κών Γενικής Αγωγής στα θέματα ειδικής αγωγής. |
advisor |
Γουδήρας, Δημήτριος |
format |
Electronic Thesis or Dissertation |
author |
Ναούμη, Παρασκευή |
author-letter |
Ναούμη, Παρασκευή |
department |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής |
title |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
title_short |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
title_full |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
title_fullStr |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
title_full_unstemmed |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
title_sort |
Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. |
publisher |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
publishDate |
2013 |
url |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944 |
_version_ |
1828233893417844736 |
score |
13,07304 |