Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.

Πρώτος συγγραφέας: Γεωργάκη, Χρυσάνθη
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου, Χριστίνα
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23201
id dspace-2159-23201
recordtype dspace
spelling dspace-2159-232012019-06-27T00:04:55Z Special education teachers’ attitudes on using Information and Communications Technology (ICT) to support students with autism in primary education Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό. Γεωργάκη, Χρυσάνθη Συριοπούλου, Χριστίνα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) Χρήση ΤΠΕ Απόψεις εκπαιδευτικών Διεθνώς, δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες για τις στάσεις των δασκάλων ως προς τη χρήση των ΤΠΕ σε σχολικές παρεμβάσεις για παιδιά με αυτισμό. Πλήθος ερευνών επικεντρώνεται στις απόψεις τους απέναντι στις ΤΠΕ. Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα και για την χρήση ή μη των ΤΠΕ στη διδασκαλία, που απευθύνονται σε δασκάλους ειδικής αγωγής. Αυτά όμως αφορούν το σύνολο των παιδιών με ειδικές ανάγκες και όχι εξειδικευμένα τον αυτισμό. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι στάσεις 106 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Βόρεια Ελλάδα ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό. Παράλληλα, όμως συγκρίθηκαν με τις στάσεις και την χρήση ή μη των ΤΠΕ από 98 εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, για να προκύψει μια πλήρης εικόνα για το κλίμα που επικρατεί γενικότερα στη εκπαίδευση. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με συνδυασμό μέρους ερωτήσεων από την Ελληνική Κλίμακα Στάσεων απέναντι στους Υπολογιστές και την Κλίμακα Στάσεων προς Χρήση Υπολογιστών στην Εκπαιδευτική Πράξη. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) Version 23. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πως τόσο οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής όσο και οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής τείνουν να αξιοποιούν διδακτικά τις ΤΠΕ. Σε πολύ μικρό βαθμό, αναδείχθηκε πως οι συμμετέχοντες από την γενική αγωγή τις χρησιμοποιούν συχνότερα. Γενικά, το σύνολο του δείγματος δήλωσε πως έχει γνώσεις σχετικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ και γενικά οι απόψεις του είναι θετικές γύρω από αυτές. Ταυτόχρονα, βρέθηκε πως το Φύλο, τα Χρόνια Προϋπηρεσίας και η Γνώση Υπολογιστών επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τις δηλώσεις των συμμετεχόντων. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. 2019-06-26T05:41:12Z 2019-06-26T05:41:12Z 2019-06-26T05:41:12Z 2019 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23201 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Χρήση ΤΠΕ
Απόψεις εκπαιδευτικών
spellingShingle Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Χρήση ΤΠΕ
Απόψεις εκπαιδευτικών
Γεωργάκη, Χρυσάνθη
Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
abstract Διεθνώς, δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες για τις στάσεις των δασκάλων ως προς τη χρήση των ΤΠΕ σε σχολικές παρεμβάσεις για παιδιά με αυτισμό. Πλήθος ερευνών επικεντρώνεται στις απόψεις τους απέναντι στις ΤΠΕ. Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα και για την χρήση ή μη των ΤΠΕ στη διδασκαλία, που απευθύνονται σε δασκάλους ειδικής αγωγής. Αυτά όμως αφορούν το σύνολο των παιδιών με ειδικές ανάγκες και όχι εξειδικευμένα τον αυτισμό. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι στάσεις 106 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Βόρεια Ελλάδα ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό. Παράλληλα, όμως συγκρίθηκαν με τις στάσεις και την χρήση ή μη των ΤΠΕ από 98 εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, για να προκύψει μια πλήρης εικόνα για το κλίμα που επικρατεί γενικότερα στη εκπαίδευση. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με συνδυασμό μέρους ερωτήσεων από την Ελληνική Κλίμακα Στάσεων απέναντι στους Υπολογιστές και την Κλίμακα Στάσεων προς Χρήση Υπολογιστών στην Εκπαιδευτική Πράξη. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) Version 23. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πως τόσο οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής όσο και οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής τείνουν να αξιοποιούν διδακτικά τις ΤΠΕ. Σε πολύ μικρό βαθμό, αναδείχθηκε πως οι συμμετέχοντες από την γενική αγωγή τις χρησιμοποιούν συχνότερα. Γενικά, το σύνολο του δείγματος δήλωσε πως έχει γνώσεις σχετικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ και γενικά οι απόψεις του είναι θετικές γύρω από αυτές. Ταυτόχρονα, βρέθηκε πως το Φύλο, τα Χρόνια Προϋπηρεσίας και η Γνώση Υπολογιστών επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τις δηλώσεις των συμμετεχόντων.
advisor Συριοπούλου, Χριστίνα
format Electronic Thesis or Dissertation
author Γεωργάκη, Χρυσάνθη
author-letter Γεωργάκη, Χρυσάνθη
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
title Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_short Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_full Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_fullStr Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_full_unstemmed Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_sort Οι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.
title_alt Special education teachers’ attitudes on using Information and Communications Technology (ICT) to support students with autism in primary education
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2019
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23201
_version_ 1823076302438006784
score 12,463278