Επιτομή: |
Πηγή έμπνευσης για την παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτέλεσε η
συμμετοχή και εμπλοκή μου ως συνθεραπεύτριας σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας στο
πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης. Ως θέμα της έχει τον ρόλο του συνθεραπευτή στη
διαδικασία της μουσικοθεραπείας, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει και μία μελέτη
περίπτωσης παιδιού με αυτισμό. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της αναπτύσσονται
θεωρητικά στοιχεία σχετικά με τη συνθεραπεία (co-therapy) και τον συνθεραπευτή (cotherapist), πρακτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται σε γενικούς κλάδους, όπως αυτός της
ψυχοθεραπείας, καταλήγοντας έτσι στον κλάδο της μουσικοθεραπείας. Στο δεύτερο μέρος,
ακολουθώντας τη μέθοδο της φαινομενολογικής προσέγγισης, περιγράφονται οι συνεδρίες
μουσικοθεραπείας ενός παιδιού με αυτισμό - οι οποίες είναι μαγνητοσκοπημένες -
χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και τη μέθοδο της ανάλυσης βίντεο (video analysis).
Αναλυτικότερα, παρατηρούνται και αναλύονται οι μουσικές συμπεριφορές του παιδιού, οι
εκφραστικές συμπεριφορές και τα μουσικά του στοιχεία, η αλληλεπίδρασή του τόσο με τη
μουσικοθεραπεύτρια όσο και με τη συνθεραπεύτρια και τη μουσική (τετραδική σχέση),
υπό την εποπτεία και καθοδήγηση έμπειρης μουσικοθεραπεύτριας. Από τη βιβλιογραφική
έρευνα του πρώτου μέρους και έπειτα από την ανάλυση της μελέτης περίπτωσης,
αποσαφηνίζεται η χρήση του όρου «συνθεραπευτής» και ο ρόλος του στη διαδικασία της
μουσικοθεραπείας, ενώ περιγράφεται η εμπειρία της όλης διαδικασίας από τη «σκοπιά»
της συνθεραπεύτριας.
|