Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Πρώτος συγγραφέας: | Αλεξίου, Ειρήνη |
---|---|
Επόπτης Καθηγητής: | Ψαλτοπούλου-Καμίνη, Ντόρα |
Μορφή: | Electronic Thesis or Dissertation |
Γλώσσα: | Greek |
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,
2020
|
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία |
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά: | |
Διαθέσιμο Online: |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24443 |
id |
dspace-2159-24443 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
dspace-2159-244432020-11-19T01:03:06Z Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή Αλεξίου, Ειρήνη Ψαλτοπούλου-Καμίνη, Ντόρα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία Συνθεραπευτής Μουσικοθεραπεία Αυτισμός Πηγή έμπνευσης για την παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτέλεσε η συμμετοχή και εμπλοκή μου ως συνθεραπεύτριας σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας στο πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης. Ως θέμα της έχει τον ρόλο του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει και μία μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της αναπτύσσονται θεωρητικά στοιχεία σχετικά με τη συνθεραπεία (co-therapy) και τον συνθεραπευτή (cotherapist), πρακτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται σε γενικούς κλάδους, όπως αυτός της ψυχοθεραπείας, καταλήγοντας έτσι στον κλάδο της μουσικοθεραπείας. Στο δεύτερο μέρος, ακολουθώντας τη μέθοδο της φαινομενολογικής προσέγγισης, περιγράφονται οι συνεδρίες μουσικοθεραπείας ενός παιδιού με αυτισμό - οι οποίες είναι μαγνητοσκοπημένες - χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και τη μέθοδο της ανάλυσης βίντεο (video analysis). Αναλυτικότερα, παρατηρούνται και αναλύονται οι μουσικές συμπεριφορές του παιδιού, οι εκφραστικές συμπεριφορές και τα μουσικά του στοιχεία, η αλληλεπίδρασή του τόσο με τη μουσικοθεραπεύτρια όσο και με τη συνθεραπεύτρια και τη μουσική (τετραδική σχέση), υπό την εποπτεία και καθοδήγηση έμπειρης μουσικοθεραπεύτριας. Από τη βιβλιογραφική έρευνα του πρώτου μέρους και έπειτα από την ανάλυση της μελέτης περίπτωσης, αποσαφηνίζεται η χρήση του όρου «συνθεραπευτής» και ο ρόλος του στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας, ενώ περιγράφεται η εμπειρία της όλης διαδικασίας από τη «σκοπιά» της συνθεραπεύτριας. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. 2020-11-18T10:48:27Z 2020-11-18T10:48:27Z 2020-11-18T10:48:27Z 2020 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24443 el http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
institution |
University of Macedonia |
collection |
DSpace collection |
language |
Greek |
topic |
Συνθεραπευτής Μουσικοθεραπεία Αυτισμός |
spellingShingle |
Συνθεραπευτής Μουσικοθεραπεία Αυτισμός Αλεξίου, Ειρήνη Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
description |
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. |
abstract |
Πηγή έμπνευσης για την παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτέλεσε η
συμμετοχή και εμπλοκή μου ως συνθεραπεύτριας σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας στο
πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης. Ως θέμα της έχει τον ρόλο του συνθεραπευτή στη
διαδικασία της μουσικοθεραπείας, ενώ παράλληλα περιλαμβάνει και μία μελέτη
περίπτωσης παιδιού με αυτισμό. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της αναπτύσσονται
θεωρητικά στοιχεία σχετικά με τη συνθεραπεία (co-therapy) και τον συνθεραπευτή (cotherapist), πρακτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται σε γενικούς κλάδους, όπως αυτός της
ψυχοθεραπείας, καταλήγοντας έτσι στον κλάδο της μουσικοθεραπείας. Στο δεύτερο μέρος,
ακολουθώντας τη μέθοδο της φαινομενολογικής προσέγγισης, περιγράφονται οι συνεδρίες
μουσικοθεραπείας ενός παιδιού με αυτισμό - οι οποίες είναι μαγνητοσκοπημένες -
χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και τη μέθοδο της ανάλυσης βίντεο (video analysis).
Αναλυτικότερα, παρατηρούνται και αναλύονται οι μουσικές συμπεριφορές του παιδιού, οι
εκφραστικές συμπεριφορές και τα μουσικά του στοιχεία, η αλληλεπίδρασή του τόσο με τη
μουσικοθεραπεύτρια όσο και με τη συνθεραπεύτρια και τη μουσική (τετραδική σχέση),
υπό την εποπτεία και καθοδήγηση έμπειρης μουσικοθεραπεύτριας. Από τη βιβλιογραφική
έρευνα του πρώτου μέρους και έπειτα από την ανάλυση της μελέτης περίπτωσης,
αποσαφηνίζεται η χρήση του όρου «συνθεραπευτής» και ο ρόλος του στη διαδικασία της
μουσικοθεραπείας, ενώ περιγράφεται η εμπειρία της όλης διαδικασίας από τη «σκοπιά»
της συνθεραπεύτριας. |
advisor |
Ψαλτοπούλου-Καμίνη, Ντόρα |
format |
Electronic Thesis or Dissertation |
author |
Αλεξίου, Ειρήνη |
author-letter |
Αλεξίου, Ειρήνη |
department |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία |
title |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
title_short |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
title_full |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
title_fullStr |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
title_full_unstemmed |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
title_sort |
Ο ρόλος του συνθεραπευτή στη διαδικασία της μουσικοθεραπείας: μελέτη περίπτωσης παιδιού με αυτισμό, από τη σκοπιά του συνθεραπευτή |
publisher |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
publishDate |
2020 |
url |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24443 |
_version_ |
1828236674467889152 |
score |
13,072961 |