Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Πρώτος συγγραφέας: | Βασιλειάδου, Άννα |
---|---|
Επόπτης Καθηγητής: | Αγαλιώτης, Ιωάννης |
Μορφή: | Electronic Thesis or Dissertation |
Γλώσσα: | Greek |
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,
2020
|
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση |
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά: | |
Διαθέσιμο Online: |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780 |
id |
dspace-2159-24780 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
dspace-2159-247802020-12-20T01:02:57Z Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Βασιλειάδου, Άννα Αγαλιώτης, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Μαθηματικά Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες Howard Gardner Η νοημοσύνη είναι μια έννοια που έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα θεωριών και τρόπων μέτρησής της που εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων. Οι πιο σύγχρονες θεωρίες αποδέχονται τη νοημοσύνη σαν μια πολυδιάστατη έννοια, όπου δίνεται βαρύτητα στο ίδιο το άτομο, στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον, το σχολείο και την οικογένεια. Με βάση τη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (ΘΠΝ) σε κάθε άτομο συναντάται πάνω από ένας τύπος νοημοσύνης, οι οποίοι αλληλεπιδρούν και συνθέτουν το άτομο (Armstrong, 2000). Η αποδοχή και η εφαρμογή της ΘΠΝ επιδρά θετικά στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διδασκαλία των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας στηριζόμενης στη ΘΠΝ θέτει ως προτεραιότητα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση. Ο Howard Gardner ασχολήθηκε με την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης και υποστήριξε ότι το άτομο κατέχει οκτώ είδη νοημοσύνης, τα οποία αναμειγνύονται, με αποτέλεσμα να μαθαίνουμε, να λύνουμε προβλήματα, να διαβάζουμε, να επικοινωνούμε με οκτώ διαφορετικούς τρόπους (Gardner, 1983). Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία των Μαθηματικών και συγκεκριμένα της αφαίρεσης με δανεικό με βάση τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του Gardner και ο εκάστοτε μαθητής καλείται να επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο αναπαράστασης και διδασκαλίας της πράξης. Η ενδεχόμενη συσχέτιση του προτιμώμενου τρόπου αναπαράστασης της αφαίρεσης με τον τύπο νοημοσύνης κάθε μαθητή, καθώς και αποδεδειγμένη βελτίωση της επίδοσής τους, θα αποτελέσει ένα αδιαμφισβήτητο έναυσμα για τους εκπαιδευτικούς, για να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, επιφέροντας έτσι βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών τους όχι μόνο στο μάθημα των Μαθηματικών, αλλά στο σύνολο των σχολικών μαθημάτων. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. 2020-12-19T15:20:12Z 2020-12-19T15:20:12Z 2020-12-19T15:20:12Z 2020 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
institution |
University of Macedonia |
collection |
DSpace collection |
language |
Greek |
topic |
Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Μαθηματικά Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες Howard Gardner |
spellingShingle |
Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Μαθηματικά Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες Howard Gardner Βασιλειάδου, Άννα Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
description |
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. |
abstract |
Η νοημοσύνη είναι μια έννοια που έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα θεωριών και τρόπων μέτρησής της που εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων. Οι πιο σύγχρονες θεωρίες αποδέχονται τη νοημοσύνη σαν μια πολυδιάστατη έννοια, όπου δίνεται βαρύτητα στο ίδιο το άτομο, στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον, το σχολείο και την οικογένεια. Με βάση τη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (ΘΠΝ) σε κάθε άτομο συναντάται πάνω από ένας τύπος νοημοσύνης, οι οποίοι αλληλεπιδρούν και συνθέτουν το άτομο (Armstrong, 2000). Η αποδοχή και η εφαρμογή της ΘΠΝ επιδρά θετικά στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διδασκαλία των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας στηριζόμενης στη ΘΠΝ θέτει ως προτεραιότητα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση.
Ο Howard Gardner ασχολήθηκε με την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης και υποστήριξε ότι το άτομο κατέχει οκτώ είδη νοημοσύνης, τα οποία αναμειγνύονται, με αποτέλεσμα να μαθαίνουμε, να λύνουμε προβλήματα, να διαβάζουμε, να επικοινωνούμε με οκτώ διαφορετικούς τρόπους (Gardner, 1983).
Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία των Μαθηματικών και συγκεκριμένα της αφαίρεσης με δανεικό με βάση τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του Gardner και ο εκάστοτε μαθητής καλείται να επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο αναπαράστασης και διδασκαλίας της πράξης. Η ενδεχόμενη συσχέτιση του προτιμώμενου τρόπου αναπαράστασης της αφαίρεσης με τον τύπο νοημοσύνης κάθε μαθητή, καθώς και αποδεδειγμένη βελτίωση της επίδοσής τους, θα αποτελέσει ένα αδιαμφισβήτητο έναυσμα για τους εκπαιδευτικούς, για να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, επιφέροντας έτσι βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών τους όχι μόνο στο μάθημα των Μαθηματικών, αλλά στο σύνολο των σχολικών μαθημάτων. |
advisor |
Αγαλιώτης, Ιωάννης |
format |
Electronic Thesis or Dissertation |
author |
Βασιλειάδου, Άννα |
author-letter |
Βασιλειάδου, Άννα |
department |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση |
title |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
title_short |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
title_full |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
title_fullStr |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
title_full_unstemmed |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
title_sort |
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών |
publisher |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
publishDate |
2020 |
url |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780 |
_version_ |
1817385067807244288 |
score |
12,44608 |