Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.

Πρώτος συγγραφέας: Βασιλειάδου, Άννα
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780
id dspace-2159-24780
recordtype dspace
spelling dspace-2159-247802020-12-20T01:02:57Z Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Βασιλειάδου, Άννα Αγαλιώτης, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών Μαθηματικά Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες Howard Gardner Η νοημοσύνη είναι μια έννοια που έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα θεωριών και τρόπων μέτρησής της που εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων. Οι πιο σύγχρονες θεωρίες αποδέχονται τη νοημοσύνη σαν μια πολυδιάστατη έννοια, όπου δίνεται βαρύτητα στο ίδιο το άτομο, στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον, το σχολείο και την οικογένεια. Με βάση τη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (ΘΠΝ) σε κάθε άτομο συναντάται πάνω από ένας τύπος νοημοσύνης, οι οποίοι αλληλεπιδρούν και συνθέτουν το άτομο (Armstrong, 2000). Η αποδοχή και η εφαρμογή της ΘΠΝ επιδρά θετικά στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διδασκαλία των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας στηριζόμενης στη ΘΠΝ θέτει ως προτεραιότητα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση. Ο Howard Gardner ασχολήθηκε με την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης και υποστήριξε ότι το άτομο κατέχει οκτώ είδη νοημοσύνης, τα οποία αναμειγνύονται, με αποτέλεσμα να μαθαίνουμε, να λύνουμε προβλήματα, να διαβάζουμε, να επικοινωνούμε με οκτώ διαφορετικούς τρόπους (Gardner, 1983). Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία των Μαθηματικών και συγκεκριμένα της αφαίρεσης με δανεικό με βάση τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του Gardner και ο εκάστοτε μαθητής καλείται να επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο αναπαράστασης και διδασκαλίας της πράξης. Η ενδεχόμενη συσχέτιση του προτιμώμενου τρόπου αναπαράστασης της αφαίρεσης με τον τύπο νοημοσύνης κάθε μαθητή, καθώς και αποδεδειγμένη βελτίωση της επίδοσής τους, θα αποτελέσει ένα αδιαμφισβήτητο έναυσμα για τους εκπαιδευτικούς, για να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, επιφέροντας έτσι βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών τους όχι μόνο στο μάθημα των Μαθηματικών, αλλά στο σύνολο των σχολικών μαθημάτων. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. 2020-12-19T15:20:12Z 2020-12-19T15:20:12Z 2020-12-19T15:20:12Z 2020 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
Μαθηματικά
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Howard Gardner
spellingShingle Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
Μαθηματικά
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Howard Gardner
Βασιλειάδου, Άννα
Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
abstract Η νοημοσύνη είναι μια έννοια που έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα θεωριών και τρόπων μέτρησής της που εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων. Οι πιο σύγχρονες θεωρίες αποδέχονται τη νοημοσύνη σαν μια πολυδιάστατη έννοια, όπου δίνεται βαρύτητα στο ίδιο το άτομο, στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον, το σχολείο και την οικογένεια. Με βάση τη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (ΘΠΝ) σε κάθε άτομο συναντάται πάνω από ένας τύπος νοημοσύνης, οι οποίοι αλληλεπιδρούν και συνθέτουν το άτομο (Armstrong, 2000). Η αποδοχή και η εφαρμογή της ΘΠΝ επιδρά θετικά στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διδασκαλία των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας στηριζόμενης στη ΘΠΝ θέτει ως προτεραιότητα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση. Ο Howard Gardner ασχολήθηκε με την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης και υποστήριξε ότι το άτομο κατέχει οκτώ είδη νοημοσύνης, τα οποία αναμειγνύονται, με αποτέλεσμα να μαθαίνουμε, να λύνουμε προβλήματα, να διαβάζουμε, να επικοινωνούμε με οκτώ διαφορετικούς τρόπους (Gardner, 1983). Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία των Μαθηματικών και συγκεκριμένα της αφαίρεσης με δανεικό με βάση τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του Gardner και ο εκάστοτε μαθητής καλείται να επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο αναπαράστασης και διδασκαλίας της πράξης. Η ενδεχόμενη συσχέτιση του προτιμώμενου τρόπου αναπαράστασης της αφαίρεσης με τον τύπο νοημοσύνης κάθε μαθητή, καθώς και αποδεδειγμένη βελτίωση της επίδοσής τους, θα αποτελέσει ένα αδιαμφισβήτητο έναυσμα για τους εκπαιδευτικούς, για να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, επιφέροντας έτσι βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών τους όχι μόνο στο μάθημα των Μαθηματικών, αλλά στο σύνολο των σχολικών μαθημάτων.
advisor Αγαλιώτης, Ιωάννης
format Electronic Thesis or Dissertation
author Βασιλειάδου, Άννα
author-letter Βασιλειάδου, Άννα
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
title Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
title_short Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
title_full Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
title_fullStr Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
title_full_unstemmed Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
title_sort Τρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2020
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780
_version_ 1817385067807244288
score 12,44608