Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.

Πρώτος συγγραφέας: Μούτλας, Αντώνιος
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134
id dspace-2159-25134
recordtype dspace
spelling dspace-2159-251342021-03-02T01:03:16Z Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου Μούτλας, Αντώνιος Αγαλιώτης, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση Διαφοροποιημένη διδασκαλία Ανάγνωση Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Απόψεις εκπαιδευτικών Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαφοροποιημένη διδασκαλία και στο διαφοροποιημένο μοντέλο διδασκαλίας και αναφέρονται οι προκλήσεις για την επιτυχή εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στη συνέχεια, αναφέρεται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, περιγράφεται η έννοια της αναγνωστικής ικανότητας και παρουσιάζονται τα στάδια κατάκτησης της αναγνωστικής ικανότητας. Ακολουθεί αναφορά στα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και γίνεται εκτενής αναφορά στις διαφοροποιημένες πρακτικές διδασκαλίας και τις προκλήσεις εφαρμογής αυτών για μαθητές με χαμηλή επίδοση. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα και στις τροποποιήσεις που γίνονται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα που πραγματοποιείται γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι διδακτικές επιλογές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής τάξης σε συσχέτιση με τις υπάρχουσες γνώσεις τους. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση του επιπέδου κατανόησης και εφαρμογής των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όπως επίσης και να διερευνηθεί αν διαφοροποιείται το επίπεδο κατανόησης και της συχνότητας χρήσης των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που αφορούν τις κατηγορίες: περιεχόμενο, διαδικασία και αποτελέσματα, ανάλογα με ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί, αν διαφοροποιείται ο βαθμός δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ανάλογα με ατομικά τους χαρακτηριστικά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το βαθμό κατανόησης και τη συχνότητα χρήσης των πτυχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021. 2021-03-01T17:05:27Z 2021-03-01T17:05:27Z 2021-03-01T17:05:27Z 2021 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134 el Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ανάγνωση
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Απόψεις εκπαιδευτικών
spellingShingle Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ανάγνωση
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Απόψεις εκπαιδευτικών
Μούτλας, Αντώνιος
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
abstract Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαφοροποιημένη διδασκαλία και στο διαφοροποιημένο μοντέλο διδασκαλίας και αναφέρονται οι προκλήσεις για την επιτυχή εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στη συνέχεια, αναφέρεται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, περιγράφεται η έννοια της αναγνωστικής ικανότητας και παρουσιάζονται τα στάδια κατάκτησης της αναγνωστικής ικανότητας. Ακολουθεί αναφορά στα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και γίνεται εκτενής αναφορά στις διαφοροποιημένες πρακτικές διδασκαλίας και τις προκλήσεις εφαρμογής αυτών για μαθητές με χαμηλή επίδοση. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα και στις τροποποιήσεις που γίνονται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα που πραγματοποιείται γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι διδακτικές επιλογές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής τάξης σε συσχέτιση με τις υπάρχουσες γνώσεις τους. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση του επιπέδου κατανόησης και εφαρμογής των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όπως επίσης και να διερευνηθεί αν διαφοροποιείται το επίπεδο κατανόησης και της συχνότητας χρήσης των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που αφορούν τις κατηγορίες: περιεχόμενο, διαδικασία και αποτελέσματα, ανάλογα με ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί, αν διαφοροποιείται ο βαθμός δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ανάλογα με ατομικά τους χαρακτηριστικά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το βαθμό κατανόησης και τη συχνότητα χρήσης των πτυχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
advisor Αγαλιώτης, Ιωάννης
format Electronic Thesis or Dissertation
author Μούτλας, Αντώνιος
author-letter Μούτλας, Αντώνιος
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
title Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
title_short Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
title_full Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
title_fullStr Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
title_full_unstemmed Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
title_sort Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2021
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134
_version_ 1828236908862373888
score 13,073021