Επιτομή: |
Η σχολική λειτουργία αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία που διέπεται από πολλούς και σύνθετους ρόλους. Πρωταρχικής σημασίας, αναμφίβολα είναι ο πολυσχιδής ρόλος του εκπαιδευτικού, ως ηγέτη, ο οποίος καλείται να οδηγήσει την εκπαιδευτική κοινότητα σε έναν αποτελεσματικό προσανατολισμό. Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται η συμβολή της ηθικοπολιτικής φιλοσοφίας του Αριστοτέλη και ιδιαίτερα η αναφορά του στα πρότυπα ηγεσίας, και η επίδρασή τους κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της εκπαιδευτικής διαδικασί-ας. Στο ερευνητικό μέρος της μελέτης μας αναπτύχθηκαν δύο ερευνητικά ερωτήματα με σκοπό την επισήμανση των αναφορών στην ηγεσία, σε ομόριζά της και σε συγγενείς, με αυτή, έννοιες, στα έργα του Αριστοτέλη Πολιτικά και Ηθικά Νικομάχεια. Έτσι, κατέστη δυνατή η παρουσίαση σημαντικών, για το προφίλ του ηγέτη εννοιών, από τον Έλληνα φιλόσοφο, χρήσιμες για το σύνολο του εκπαιδευτικού έργου και στην προκειμένη περίπτωση για την αντιμετώπιση και τη διαχείριση των ποικίλων κρίσεων στο Ελληνικό σχολείο. Η προβολή των χαρακτηριστικών του πολιτικού ηγέτη που εργάζεται για το κοινό καλό από τον Αριστοτέλη, αντανακλάται στο πρόσωπο και το έργο του εκπαιδευτικού ηγέτη, συμβάλλοντας στην επιτυχή έκβαση του έργου του στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
|