Ο ρόλος της στρατηγικής του μάρκετινγκ στην προσέλκυση νέων αιμοδοτών

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.

Πρώτος συγγραφέας: Τατσίδου, Ξένια
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27516
Περίληψη: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Επιτομή: Στο πλαίσιο της μειωμένης παροχής προϊόντων αίματος και της αύξησης της ζήτησης για αίμα, η εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ από τις αρχές υγείας και τις υπηρεσίες αιμοδοσίας μπορεί να συμβάλλει στην προσέλκυση και διατήρηση νέων αιμοδοτών. Ωστόσο η εφαρμογή τέτοιων στρατηγικών απαιτεί πρωτίστως την κατανόηση της συμπεριφοράς των ατόμων απέναντι στην αιμοδοσία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των κινήτρων και των στάσεων απέναντι στην αιμοδοσία των εθελοντών αιμοδοτών, καθώς και του ρόλους του μάρκετινγκ στην προσέλκυση αιμοδοτών. Πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 134 πολιτών. Διαπιστώθηκε πως 9 στους 10 ήταν εθελοντές αιμοδότες, με την πλειοψηφία να είναι τακτικοί εθελοντές αιμοδότες. Ο αλτρουισμός και η ενσυναίσθηση ήταν το βασικό κίνητρο για την εθελοντική δωρεά αίματος, ακολουθούμενο από την αίσθηση αυτοεκτίμησης. Οι στάσεις απέναντι στην αιμοδοσία ήταν κυρίως θετικές, και η πλειοψηφία συμφώνησε ότι το να δώσει κάποιος αίμα μέσα στους επόμενους έξι μήνες θα ήταν πολύ καλό, πολύ ωφέλιμο, πολύ ευχάριστο και πολύ αναζωογονητικό. Η πρόθεση δωρεάς αίματος στο επόμενο εξάμηνο διαμορφώθηκε σε υψηλά επίπεδα. Οι γνωστικές και οι συναισθηματικές στάσεις απέναντι στην αιμοδοσία προέβλεψαν το 50.8% της μεταβλητότητας της πρόθεσης δωρεάς αίματος στο μέλλον. Τα κίνητρα ηθικού καθήκοντος και αισθήματος αυτοεκτίμησης, προέβλεψαν το 21.1% της μεταβλητότητας της γνωστικής στάσης και το 27.6% της μεταβλητότητας της συναισθηματικής στάσης, ενώ τα κίνητρα του αλτρουισμού/ενσυναίσθησης και του ηθικού καθήκοντος προέβλεψαν το 24% της μεταβλητότητας της πρόθεσης αιμοδοσίας. Η βασική πηγή πληροφόρησης του δείγματος την πρώτη φορά που έδωσαν αίμα ήταν η οικογένεια και οι φίλοι, ενώ η πρόθεση σύστασης προς την αιμοδοσία κατευθύνεται επίσης προς την οικογένεια και τους φίλους. Σε ότι αφορά τις υπηρεσίες αιμοδοσίας, τα επίπεδα ικανοποίησης των εθελοντών αιμοδοτών διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή κέντρου αιμοδοσίας αποτελεί η συμπεριφορά και ευγένειά του προσωπικού, ακολουθούμενο από το ευχάριστο και άνετο περιβάλλον του κέντρου.