Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.

Πρώτος συγγραφέας: Συρόπουλος, Ευάγγελος
Επόπτης Καθηγητής: Λεύκος, Ιωάννης
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27714
id dspace-2159-27714
recordtype dspace
spelling dspace-2159-277142022-10-18T00:03:42Z Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε. Συρόπουλος, Ευάγγελος Λεύκος, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία Τ.Π.Ε Σύγχρονη τηλεκπαίδευση Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση Επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε Πανδημία Εκπαίδευση Covid-19 Μέσα από την παρούσα έρευνα, επιδιώχθηκε να ερευνηθούν οι στάσεις, οι απόψεις, οι δεξιότητες και οι αντιλήψεις των εργαζόμενων Εκπαιδευτικών – Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού σε δομές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία ενώ μεσουρανεί η υγειονομική κρίση της Covid-19, καθώς και να ανιχνευτεί ο ρόλος της επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.. Τα οφέλη που προκύπτουν μέσα από τη χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι πολλαπλά αλλά πριν την πανδημική κρίση είχαν χαρακτήρα σχεδόν προαιρετικό. Η πανδημική κρίση τα κατέστησε από προαίρεση, σε απόλυτη, επιτακτική και επείγουσα ανάγκη προκειμένου να συνεχίσει η διδασκαλία αλλά και η ανθρώπινη επαφή, έστω και μέσα από ψηφιακό τρόπο. Το επείγον της υγειονομικής απειλής, μέσα από τις αρνητικές πτυχές του, συνάμα δείχνει να αποτελεί μία ευκαιρία για τον Ελλαδικό χώρο, όπου λαμβάνει χώρα ο ψηφιακός μετασχηματισμός των κρατικών υπηρεσιών και, φυσικά, αυτό συμβαίνει και στην παροχή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι, οι Τ.Π.Ε. γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της Εκπαίδευσης και έρχονται στο προσκήνιο, πλέον σε ρόλο πρωταγωνιστικό. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 150 ερωτώμενοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς περιορισμό ως προς τον γεωγραφικό χώρο, το φύλο, την σύμβαση εργασίας, την βαθμίδα εκπαίδευσης, τους τίτλους σπουδών, τις επιμορφώσεις, τον εργασιακό χώρο ή την κατοχή ή όχι κάποιας θέσης ευθύνης. Σκοπός είναι η εξαγωγή γενικευμένων και όσο το δυνατόν ασφαλέστερων συμπερασμάτων. Για την στατιστική επεξεργασία χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα S.P.S.S. Version 25 μέσα από τη χρήση Η/Υ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως με την πάροδο του χρόνου, οι εκπαιδευτικοί αυξάνουν τα επίπεδα ετοιμότητας τους ως προς την εφαρμογή της ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και το ότι η πανδημία παίζει έναν καταλυτικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και αυτό δεν αφήνει ανεπηρέαστο το προσωπικό των σχολείων ως προς τις στάσεις, τις απόψεις και τις αντιλήψεις τους στη χρήση των Τ.Π.Ε. στην διδασκαλία. Επίσης, παρατηρείται πως η επιμόρφωση στην χρήση των Τ.Π.Ε. φαίνεται να παίζει έναν σχετικά σημαντικό ρόλο στην χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία. Τέλος, αναδεικνύεται πως όσο πιο θετική ήταν η άποψη των εκπαιδευτικών σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη θέση της στη σχολική ζωή, τόσο περισσότερο φαίνεται να αξιοποιούσαν τα εργαλεία της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. 2022-10-17T06:05:51Z 2022-10-17T06:05:51Z 2022-10-17T06:05:51Z 2022 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27714 el http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Τ.Π.Ε
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
Επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε
Πανδημία
Εκπαίδευση
Covid-19
spellingShingle Τ.Π.Ε
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
Επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε
Πανδημία
Εκπαίδευση
Covid-19
Συρόπουλος, Ευάγγελος
Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
abstract Μέσα από την παρούσα έρευνα, επιδιώχθηκε να ερευνηθούν οι στάσεις, οι απόψεις, οι δεξιότητες και οι αντιλήψεις των εργαζόμενων Εκπαιδευτικών – Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού σε δομές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία ενώ μεσουρανεί η υγειονομική κρίση της Covid-19, καθώς και να ανιχνευτεί ο ρόλος της επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.. Τα οφέλη που προκύπτουν μέσα από τη χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι πολλαπλά αλλά πριν την πανδημική κρίση είχαν χαρακτήρα σχεδόν προαιρετικό. Η πανδημική κρίση τα κατέστησε από προαίρεση, σε απόλυτη, επιτακτική και επείγουσα ανάγκη προκειμένου να συνεχίσει η διδασκαλία αλλά και η ανθρώπινη επαφή, έστω και μέσα από ψηφιακό τρόπο. Το επείγον της υγειονομικής απειλής, μέσα από τις αρνητικές πτυχές του, συνάμα δείχνει να αποτελεί μία ευκαιρία για τον Ελλαδικό χώρο, όπου λαμβάνει χώρα ο ψηφιακός μετασχηματισμός των κρατικών υπηρεσιών και, φυσικά, αυτό συμβαίνει και στην παροχή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι, οι Τ.Π.Ε. γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της Εκπαίδευσης και έρχονται στο προσκήνιο, πλέον σε ρόλο πρωταγωνιστικό. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 150 ερωτώμενοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς περιορισμό ως προς τον γεωγραφικό χώρο, το φύλο, την σύμβαση εργασίας, την βαθμίδα εκπαίδευσης, τους τίτλους σπουδών, τις επιμορφώσεις, τον εργασιακό χώρο ή την κατοχή ή όχι κάποιας θέσης ευθύνης. Σκοπός είναι η εξαγωγή γενικευμένων και όσο το δυνατόν ασφαλέστερων συμπερασμάτων. Για την στατιστική επεξεργασία χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα S.P.S.S. Version 25 μέσα από τη χρήση Η/Υ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως με την πάροδο του χρόνου, οι εκπαιδευτικοί αυξάνουν τα επίπεδα ετοιμότητας τους ως προς την εφαρμογή της ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και το ότι η πανδημία παίζει έναν καταλυτικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και αυτό δεν αφήνει ανεπηρέαστο το προσωπικό των σχολείων ως προς τις στάσεις, τις απόψεις και τις αντιλήψεις τους στη χρήση των Τ.Π.Ε. στην διδασκαλία. Επίσης, παρατηρείται πως η επιμόρφωση στην χρήση των Τ.Π.Ε. φαίνεται να παίζει έναν σχετικά σημαντικό ρόλο στην χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία. Τέλος, αναδεικνύεται πως όσο πιο θετική ήταν η άποψη των εκπαιδευτικών σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη θέση της στη σχολική ζωή, τόσο περισσότερο φαίνεται να αξιοποιούσαν τα εργαλεία της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
advisor Λεύκος, Ιωάννης
format Electronic Thesis or Dissertation
author Συρόπουλος, Ευάγγελος
author-letter Συρόπουλος, Ευάγγελος
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
title Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
title_short Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
title_full Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
title_fullStr Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
title_full_unstemmed Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του COVID-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
title_sort Οι δεξιότητες, οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς χρήση ψηφιακών μέσων και μεθόδων διδασκαλίας, στην εποχή του covid-19: Ο ρόλος της επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2022
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27714
_version_ 1821486996805124096
score 12,461943