Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.

Πρώτος συγγραφέας: Νταναβάρα, Αργυρώ
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28227
id dspace-2159-28227
recordtype dspace
spelling dspace-2159-282272023-01-20T01:03:57Z Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς. Νταναβάρα, Αργυρώ Βαλκάνος, Ευθύμιος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή Εργασιακή ευημερία Εργασιακό άγχος Επαγγελματική εξουθένωση Νηπιαγωγοί Αναπληρωτές- μόνιμοι νηπιαγωγοί Η εργασιακή ευημερία είναι ένα φαινόμενο που αφορά την συνολική ευζωία του ατόμου στο χώρο εργασίας του και που τα τελευταία χρόνια μελετάται όλο και συχνότερα και ιδιαίτερα στον χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης φαίνεται πως μπορεί να επηρεάσει με πολλούς τρόπους τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές καθώς και την εκπαιδευτική διαδικασία. Σημαντικός παράγοντας που σχετίζεται με την εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών και μπορεί να την επηρεάσει αρνητικά είναι η ύπαρξη άγχους και η επαγγελματική τους εξουθένωση. Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των νηπιαγωγών στην Ελλάδα, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, φαίνεται πως κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα όμως το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πολλές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μπορεί να έχει κάποια επίδραση στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι να ερευνήσει τα επίπεδα εργασιακής ευημερίας των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, τις πηγές που τους προκαλούν άγχος καθώς και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι η ανάλυση των αποτελεσμάτων σχετικά με την σχέση εργασίας σε μόνιμους και αναπληρωτές νηπιαγωγούς, εντοπίζοντας τις μεταξύ τους διαφορές. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 180 νηπιαγωγοί που εργάζονται σε δημόσια νηπιαγωγεία όλης της Ελλάδας ως μόνιμοι ή αναπληρωτές. Η έρευνα είναι ποσοτική και για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά ερωτηματολόγια για την μέτρηση της κάθε μεταβλητής. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι νηπιαγωγοί αντιμετωπίζουν μέτρια προς υψηλά ποσοστά άγχους τα οποία σχετίζονται με πολλούς παράγοντες και τα επίπεδα της εργασιακής τους ευημερίας είναι μέτρια προς υψηλά. Όσον αφορά την επαγγελματική εξουθένωση και ιδιαίτερα αναφορικά με την σχέση εργασίας, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής έχουν υψηλότερη εξάντληση και κυνισμό από τους αναπληρωτές αλλά και οι δύο ομάδες έχουν εξαιρετικά υψηλή επαγγελματική αποτελεσματικότητα. Τέλος, οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί εμφανίζουν ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα εργασιακής ευημερίας αλλά και λιγότερο άγχος σε σχέση με τους μόνιμους νηπιαγωγούς. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. 2023-01-19T09:22:50Z 2023-01-19T09:22:50Z 2023-01-19T09:22:50Z 2022 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28227 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Εργασιακή ευημερία
Εργασιακό άγχος
Επαγγελματική εξουθένωση
Νηπιαγωγοί
Αναπληρωτές- μόνιμοι νηπιαγωγοί
spellingShingle Εργασιακή ευημερία
Εργασιακό άγχος
Επαγγελματική εξουθένωση
Νηπιαγωγοί
Αναπληρωτές- μόνιμοι νηπιαγωγοί
Νταναβάρα, Αργυρώ
Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
abstract Η εργασιακή ευημερία είναι ένα φαινόμενο που αφορά την συνολική ευζωία του ατόμου στο χώρο εργασίας του και που τα τελευταία χρόνια μελετάται όλο και συχνότερα και ιδιαίτερα στον χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης φαίνεται πως μπορεί να επηρεάσει με πολλούς τρόπους τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές καθώς και την εκπαιδευτική διαδικασία. Σημαντικός παράγοντας που σχετίζεται με την εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών και μπορεί να την επηρεάσει αρνητικά είναι η ύπαρξη άγχους και η επαγγελματική τους εξουθένωση. Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των νηπιαγωγών στην Ελλάδα, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, φαίνεται πως κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα όμως το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πολλές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μπορεί να έχει κάποια επίδραση στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι να ερευνήσει τα επίπεδα εργασιακής ευημερίας των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, τις πηγές που τους προκαλούν άγχος καθώς και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι η ανάλυση των αποτελεσμάτων σχετικά με την σχέση εργασίας σε μόνιμους και αναπληρωτές νηπιαγωγούς, εντοπίζοντας τις μεταξύ τους διαφορές. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 180 νηπιαγωγοί που εργάζονται σε δημόσια νηπιαγωγεία όλης της Ελλάδας ως μόνιμοι ή αναπληρωτές. Η έρευνα είναι ποσοτική και για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά ερωτηματολόγια για την μέτρηση της κάθε μεταβλητής. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι νηπιαγωγοί αντιμετωπίζουν μέτρια προς υψηλά ποσοστά άγχους τα οποία σχετίζονται με πολλούς παράγοντες και τα επίπεδα της εργασιακής τους ευημερίας είναι μέτρια προς υψηλά. Όσον αφορά την επαγγελματική εξουθένωση και ιδιαίτερα αναφορικά με την σχέση εργασίας, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής έχουν υψηλότερη εξάντληση και κυνισμό από τους αναπληρωτές αλλά και οι δύο ομάδες έχουν εξαιρετικά υψηλή επαγγελματική αποτελεσματικότητα. Τέλος, οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί εμφανίζουν ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα εργασιακής ευημερίας αλλά και λιγότερο άγχος σε σχέση με τους μόνιμους νηπιαγωγούς.
advisor Βαλκάνος, Ευθύμιος
format Electronic Thesis or Dissertation
author Νταναβάρα, Αργυρώ
author-letter Νταναβάρα, Αργυρώ
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
title Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
title_short Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
title_full Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
title_fullStr Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
title_full_unstemmed Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
title_sort Η εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε σχέση με τους παράγοντες άγχους και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Μια μελέτη σε αναπληρωτές και μόνιμους νηπιαγωγούς.
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2022
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28227
_version_ 1825613721695682560
score 12,755797