Επιτομή: |
Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη συμβολή της νέας δημόσιας διοίκησης στην
προσχολική αγωγή και τον ρόλο του διευθυντή-ηγέτη στο μετασχηματισμό των
παιδικών σταθμών, με εστίαση στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην έννοια και σημασία της ηγεσίας. Επίσης,
αναφέρονται τα γενικά χαρακτηριστικά της ηγεσίας, ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται
στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ηγεσίας στην πρώιμη παιδική ηλικία. Στη συνέχεια,
πραγματοποιείται πρωτογενής ποσοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς προσχολικής
εκπαίδευσης με στόχο να αναδειχτούν οι απόψεις τους σχετικά με τα χαρακτηριστικά
ικανότητας της ηγεσίας, καθώς και οι απόψεις τους σχετικά με τα χαρακτηριστικά της
ηγεσίας που αφορούν τον μετασχηματισμό των παιδικών σταθμών. Σύμφωνα με τα
αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτουν ιδιαίτερα θετικά συμπεράσματα σχετικά με
τα χαρακτηριστικά ικανότητας ηγεσίας των διευθυντών/ντριών των συμμετεχόντων,
καθώς σε όλα τα χαρακτηριστικά ηγεσίας που εξετάστηκαν οι συμμετέχοντες
υποστήριξαν σε βαθμό άνω του μετρίου ότι τα διαθέτει ο/η διευθυντής/ντρια τους.
Όμοια συμπεράσματα προκύπτουν και για τα χαρακτηριστικά ικανότητας ηγεσίας
των διευθυντών/ντριών των συμμετεχόντων για τον μετασχηματισμό παιδικών
σταθμών, όπου και πάλι, σε όλα τα χαρακτηριστικά ηγεσίας για τον μετασχηματισμό
παιδικών σταθμών που εξετάστηκαν, οι συμμετέχοντες υποστήριξαν σε βαθμό άνω
του μετρίου ότι τα διαθέτει ο/η διευθυντής/ντρια τους.
|