Επιτομή: |
Η παρούσα έρευνα έχει στόχο να παραθέσει και αναλύσει τις απόψεις διευθυντών δημοτικών σχολείων της δυτικής Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διαχείριση συγκρούσεων και επίλυση προβλημάτων στα σχολεία που εργάζονται. Μέσω μιας προσέγγισης μεικτών μεθόδων που περιελάμβανε έρευνες και συνεντεύξεις, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι διευθυντές είχαν έντονη επιθυμία να προωθήσουν την ειρηνική συνύπαρξη και την ομαδική εργασία στα σχολεία τους, αλλά αντιμετώπισαν προκλήσεις ως προς αυτό λόγω διαφόρων παραγόντων όπως η έλλειψη κατάρτισης και πόρων. Η μελέτη εντόπισε επίσης αρκετές στρατηγικές που οι διευθυντές βρήκαν αποτελεσματικές στη διαχείριση συγκρούσεων και επίλυση προβλημάτων, όπως η ανοιχτή επικοινωνία, η διαμεσολάβηση και η συμμετοχή των γονέων στη διαδικασία επίλυσης. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη προγραμμάτων διαχείρισης συγκρούσεων στα δημοτικά σχολεία, καθώς και στην εκπαίδευση και υποστήριξη των διευθυντών σχολείων σε αυτόν τον τομέα. Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα συγκεκριμένων παρεμβάσεων διαχείρισης συγκρούσεων και τις προοπτικές άλλων ενδιαφερομένων, όπως οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς.
|