Επιτομή: |
Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της
μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών, υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης
και παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή
πρόσφατων ερευνών (2012-2022) που αναφέρονται σε δυσκολίες προφορικού λόγου των
μαθητών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρήθηκαν ως προγνωστικοί δείκτες για την
εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην Ανάγνωση και αποτέλεσαν στόχους
παρεμβατικών προγραμμάτων, προκειμένου να προληφθούν αυτές οι δυσκολίες. Οι
στρατηγικές διδασκαλίας των προγραμμάτων αυτών, τα μέτρα που υλοποιήθηκαν και το
είδος των αξιολογήσεων που υιοθετήθηκαν αποτελούν ειδικούς στόχους της μελέτης αυτής.
Η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση μπορεί να ενταχθεί στο μοντέλο Ανταπόκρισης στην
Παρέμβαση, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά
αποτελέσματα για όλους. Από την παρούσα συστηματική ανασκόπηση προκύπτει ότι
υπάρχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις δυνατότητες που έχει η προσέγγιση της
Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, αλλά οι υπάρχουσες εφαρμογές είναι λίγες και δεν έχει
διαμορφωθεί ακόμη η ταυτότητα των σχετικών προγραμμάτων
|