Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Πρώτος συγγραφέας: | Γκουντή, Μαρία |
---|---|
Επόπτης Καθηγητής: | Αγαλιώτης, Ιωάννης |
Μορφή: | Electronic Thesis or Dissertation |
Γλώσσα: | Greek |
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,
2023
|
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση |
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά: | |
Διαθέσιμο Online: |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266 |
id |
dspace-2159-29266 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
dspace-2159-292662023-08-30T00:03:52Z Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. Γκουντή, Μαρία Αγαλιώτης, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Νηπιαγωγείο Πρόληψη Ανάγνωση Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών, υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή πρόσφατων ερευνών (2012-2022) που αναφέρονται σε δυσκολίες προφορικού λόγου των μαθητών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρήθηκαν ως προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην Ανάγνωση και αποτέλεσαν στόχους παρεμβατικών προγραμμάτων, προκειμένου να προληφθούν αυτές οι δυσκολίες. Οι στρατηγικές διδασκαλίας των προγραμμάτων αυτών, τα μέτρα που υλοποιήθηκαν και το είδος των αξιολογήσεων που υιοθετήθηκαν αποτελούν ειδικούς στόχους της μελέτης αυτής. Η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση μπορεί να ενταχθεί στο μοντέλο Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά αποτελέσματα για όλους. Από την παρούσα συστηματική ανασκόπηση προκύπτει ότι υπάρχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις δυνατότητες που έχει η προσέγγιση της Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, αλλά οι υπάρχουσες εφαρμογές είναι λίγες και δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη η ταυτότητα των σχετικών προγραμμάτων Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. 2023-08-29T05:28:41Z 2023-08-29T05:28:41Z 2023-08-29T05:28:41Z 2023 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
institution |
University of Macedonia |
collection |
DSpace collection |
language |
Greek |
topic |
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Νηπιαγωγείο Πρόληψη Ανάγνωση |
spellingShingle |
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Νηπιαγωγείο Πρόληψη Ανάγνωση Γκουντή, Μαρία Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
description |
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. |
abstract |
Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της
μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών, υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης
και παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή
πρόσφατων ερευνών (2012-2022) που αναφέρονται σε δυσκολίες προφορικού λόγου των
μαθητών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρήθηκαν ως προγνωστικοί δείκτες για την
εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην Ανάγνωση και αποτέλεσαν στόχους
παρεμβατικών προγραμμάτων, προκειμένου να προληφθούν αυτές οι δυσκολίες. Οι
στρατηγικές διδασκαλίας των προγραμμάτων αυτών, τα μέτρα που υλοποιήθηκαν και το
είδος των αξιολογήσεων που υιοθετήθηκαν αποτελούν ειδικούς στόχους της μελέτης αυτής.
Η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση μπορεί να ενταχθεί στο μοντέλο Ανταπόκρισης στην
Παρέμβαση, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά
αποτελέσματα για όλους. Από την παρούσα συστηματική ανασκόπηση προκύπτει ότι
υπάρχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις δυνατότητες που έχει η προσέγγιση της
Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, αλλά οι υπάρχουσες εφαρμογές είναι λίγες και δεν έχει
διαμορφωθεί ακόμη η ταυτότητα των σχετικών προγραμμάτων |
advisor |
Αγαλιώτης, Ιωάννης |
format |
Electronic Thesis or Dissertation |
author |
Γκουντή, Μαρία |
author-letter |
Γκουντή, Μαρία |
department |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση |
title |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
title_short |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
title_full |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
title_fullStr |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
title_full_unstemmed |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
title_sort |
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. |
publisher |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
publishDate |
2023 |
url |
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266 |
_version_ |
1825614032858513408 |
score |
12,466384 |