Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.

Πρώτος συγγραφέας: Γκουντή, Μαρία
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266
id dspace-2159-29266
recordtype dspace
spelling dspace-2159-292662023-08-30T00:03:52Z Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση. Γκουντή, Μαρία Αγαλιώτης, Ιωάννης Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Νηπιαγωγείο Πρόληψη Ανάγνωση Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών, υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή πρόσφατων ερευνών (2012-2022) που αναφέρονται σε δυσκολίες προφορικού λόγου των μαθητών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρήθηκαν ως προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην Ανάγνωση και αποτέλεσαν στόχους παρεμβατικών προγραμμάτων, προκειμένου να προληφθούν αυτές οι δυσκολίες. Οι στρατηγικές διδασκαλίας των προγραμμάτων αυτών, τα μέτρα που υλοποιήθηκαν και το είδος των αξιολογήσεων που υιοθετήθηκαν αποτελούν ειδικούς στόχους της μελέτης αυτής. Η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση μπορεί να ενταχθεί στο μοντέλο Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά αποτελέσματα για όλους. Από την παρούσα συστηματική ανασκόπηση προκύπτει ότι υπάρχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις δυνατότητες που έχει η προσέγγιση της Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, αλλά οι υπάρχουσες εφαρμογές είναι λίγες και δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη η ταυτότητα των σχετικών προγραμμάτων Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. 2023-08-29T05:28:41Z 2023-08-29T05:28:41Z 2023-08-29T05:28:41Z 2023 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Νηπιαγωγείο
Πρόληψη
Ανάγνωση
spellingShingle Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Νηπιαγωγείο
Πρόληψη
Ανάγνωση
Γκουντή, Μαρία
Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
abstract Η προσχολική ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόβλεψης της μεταγενέστερης εξέλιξης των παιδιών, υποδηλώνοντας τη σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και παρέμβασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή πρόσφατων ερευνών (2012-2022) που αναφέρονται σε δυσκολίες προφορικού λόγου των μαθητών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες θεωρήθηκαν ως προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην Ανάγνωση και αποτέλεσαν στόχους παρεμβατικών προγραμμάτων, προκειμένου να προληφθούν αυτές οι δυσκολίες. Οι στρατηγικές διδασκαλίας των προγραμμάτων αυτών, τα μέτρα που υλοποιήθηκαν και το είδος των αξιολογήσεων που υιοθετήθηκαν αποτελούν ειδικούς στόχους της μελέτης αυτής. Η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση μπορεί να ενταχθεί στο μοντέλο Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα σχολεία να εξασφαλίσουν επιτυχή σχολικά αποτελέσματα για όλους. Από την παρούσα συστηματική ανασκόπηση προκύπτει ότι υπάρχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τις δυνατότητες που έχει η προσέγγιση της Ανταπόκρισης στην Παρέμβαση, αλλά οι υπάρχουσες εφαρμογές είναι λίγες και δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη η ταυτότητα των σχετικών προγραμμάτων
advisor Αγαλιώτης, Ιωάννης
format Electronic Thesis or Dissertation
author Γκουντή, Μαρία
author-letter Γκουντή, Μαρία
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
title Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
title_short Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
title_full Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
title_fullStr Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
title_full_unstemmed Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
title_sort Προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για την αντιμετώπιση δυσκολιών προφορικού λόγου που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο ως προγνωστικοί δείκτες ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση.
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2023
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29266
_version_ 1825614032858513408
score 12,466384