Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη

Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.

Πρώτος συγγραφέας: Σιώντα, Νικολέτα
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Μορφή: Electronic Thesis or Dissertation
Γλώσσα: Greek
Άλλες Λεπτομέρειες Έκδοσης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2024
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Θέματα/Λέξεις Κλειδιά:
Διαθέσιμο Online: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31132
id dspace-2159-31132
recordtype dspace
spelling dspace-2159-311322024-09-19T00:04:25Z Primary education teachers΄ views on school violence: analysis of their self-efficacy and its correlation with their professional development Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη Σιώντα, Νικολέτα Βαλκάνος, Ευθύμιος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία Σχολική βία Σχολικός εκφοβισμός αυτοεπάρκεια ακαδημαϊκή ανάπτυξη Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των απόψεων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αφορά τα περιστατικά εκφοβισμού που λαμβάνουν χώρα στο Δημοτικό Σχολείο. Παράλληλα, εξετάζει το επίπεδο της αυτοεπάρκειας των εκπαιδευτικών ως προς τη διαχείριση και την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, αλλά και τον εξέχοντα ρόλο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύονται οι διαφορετικές μορφές σχολικής βίας. Επίσης, διερευνώνται οι παράγοντες που ενδέχεται να οδηγήσουν στην εμφάνιση βίας στο σχολικό περιβάλλον, όπως χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή, η επιρροή οικογενειακών παραγόντων κ.α. Επιπλέον, αναλύονται οι επιπτώσεις της σχολικής βίας, και προτείνονται τεχνικές διαχείρισης και τρόποι αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Μάϊου-Ιουνίου 2024 σε Δημοτικά σχολεία του νομού Πέλλας και αφορούσε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων ήταν η ποιοτική, και περιελάβανε τη διεξαγωγή ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 9 εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής. Σκοπός της έρευνας κατέστη η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, η διερεύνηση του βαθμού αυτοεπάρκειας τους σχετικά με τα παραπάνω, αλλά και του πως η αυτοεπάρκεια επηρεάζεται από το επίπεδο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική διαχείριση της βίας, καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης της αυτοεπάρκειας τους. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζονται οι ανάγκες για ανάπτυξη στενής συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και για αυξημένη παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού (όπως ψυχολόγοι) στο Δημοτικό σχολείο, με υποστηρικτικό ρόλο τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς. Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. 2024-09-18T06:53:07Z 2024-09-18T06:53:07Z 2024-09-18T06:53:07Z 2024 Electronic Thesis or Dissertation http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31132 el http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
institution University of Macedonia
collection DSpace collection
language Greek
topic Σχολική βία
Σχολικός εκφοβισμός
αυτοεπάρκεια
ακαδημαϊκή ανάπτυξη
spellingShingle Σχολική βία
Σχολικός εκφοβισμός
αυτοεπάρκεια
ακαδημαϊκή ανάπτυξη
Σιώντα, Νικολέτα
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
description Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των απόψεων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αφορά τα περιστατικά εκφοβισμού που λαμβάνουν χώρα στο Δημοτικό Σχολείο. Παράλληλα, εξετάζει το επίπεδο της αυτοεπάρκειας των εκπαιδευτικών ως προς τη διαχείριση και την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, αλλά και τον εξέχοντα ρόλο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύονται οι διαφορετικές μορφές σχολικής βίας. Επίσης, διερευνώνται οι παράγοντες που ενδέχεται να οδηγήσουν στην εμφάνιση βίας στο σχολικό περιβάλλον, όπως χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή, η επιρροή οικογενειακών παραγόντων κ.α. Επιπλέον, αναλύονται οι επιπτώσεις της σχολικής βίας, και προτείνονται τεχνικές διαχείρισης και τρόποι αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Μάϊου-Ιουνίου 2024 σε Δημοτικά σχολεία του νομού Πέλλας και αφορούσε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων ήταν η ποιοτική, και περιελάβανε τη διεξαγωγή ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 9 εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής. Σκοπός της έρευνας κατέστη η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, η διερεύνηση του βαθμού αυτοεπάρκειας τους σχετικά με τα παραπάνω, αλλά και του πως η αυτοεπάρκεια επηρεάζεται από το επίπεδο της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική διαχείριση της βίας, καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης της αυτοεπάρκειας τους. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζονται οι ανάγκες για ανάπτυξη στενής συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και για αυξημένη παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού (όπως ψυχολόγοι) στο Δημοτικό σχολείο, με υποστηρικτικό ρόλο τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς.
advisor Βαλκάνος, Ευθύμιος
format Electronic Thesis or Dissertation
author Σιώντα, Νικολέτα
author-letter Σιώντα, Νικολέτα
department Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
title Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_short Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_full Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_fullStr Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_full_unstemmed Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_sort Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα σχολικής βίας: ανάλυση της αυτοεπάρκειας τους και συσχέτιση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη
title_alt Primary education teachers΄ views on school violence: analysis of their self-efficacy and its correlation with their professional development
publisher Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
publishDate 2024
url http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/31132
_version_ 1825614603836456960
score 12,466279