Επιτομή: |
Η συγκεκριμένη εργασία βασιζόμενη στην ποιοτική έρευνα έχει ως στόχο να αναδείξει τα οφέλη της Ουμανιστικής και Δημιουργικής Μουσικοθεραπείας σε παιδί μεταναστών με αυτισμό, με την μελέτη μιας συγκεκριμένης περίπτωσης. Αφότου προηγηθεί η αναφορά σε βιβλιογραφικές πηγές, προκειμένου να διερευνηθεί το πεδίο μελέτης της έρευνας, στην συνέχεια παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης σε συνεδρίες Μουσικοθεραπείας κατά την πρακτική μου άσκηση, ώστε μέσα από την ανάλυσή της να προκύψουν τα οφέλη της Μουσικοθεραπείας σε παιδί μεταναστών που έχει αυτισμό αναδεικνύοντας τα μη αυτιστικά στοιχεία της συμπεριφοράς του κατά τη διάρκεια εμπλοκής του στη μουσική. Η αξιοποίηση του μεταναστευτικού πλαισίου με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού για τα βιώματα του παιδιού, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εγκαθίδρυση θεραπευτικής σχέσης που βοηθά το παιδί να εξελιχθεί μουσικοθεραπευτικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν την θετική επίδραση που έχει η Ουμανιστική Μουσικοθεραπεία με στοιχεία Nordoff- Robbins(Δημιουργικής Μουσικοθεραπείας) στην συμπεριφορά αυτού του παιδιού, μέσα από τη μη πραγματοποίηση στερεοτυπικών κινήσεων, μέσα από το παιχνιδιάρικό ύφος και χρώμα των μουσικών φράσεων του παιδιού, αλλά και μέσα από την διέγερση των αισθήσεων και του ενδιαφέροντος για τη Μουσικοθεραπεία. Στη συζήτηση της έρευνας παρουσιάζεται η συσχέτιση και η αντιπαραβολή των ευρημάτων της έρευνας με την προϋπάρχουσα βιβλιογραφία, ενώ στην ενότητα συμπεράσματα παρουσιάζονται κωδικοποιημένα τα ευρήματα της έρευνας. Στο τέλος, παρατίθενται οι περιορισμοί και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
|